Ga naar de inhoud

‘Zie een klacht als gratis advies’

Jaarlijks bemiddelen klachtenfunctionarissen van het KNGF in ongeveer 75 zaken. Veel klachten zijn terug te voeren op communicatie tussen fysiotherapeut en patiënt. De manier waarop je reageert op een klacht, kan een langslepende klachten- en eventueel geschillenprocedure voorkomen.

Lijntekening van een fysiotherapeut die een behandeling uitvoert

Tekst: Tamara van der Wind

Deze content is alleen voor leden

Ben je nog geen lid van KNGF maar ben je wel geïnteresseerd in meer informatie over het lidmaatschap? Lees hier meer over ons lidmaatschap.

Ook interessant

Armrobots geen oplossing voor revalidatie na beroerte

Door het tekort aan fysiotherapeuten wordt robotica steeds vaker gebruikt bij de revalidatie van beroertes.

Beweeginterventies bij depressie

Beweeginterventies kunnen een waardevolle aanvulling zijn op de behandeling van depressie.

Disfunctioneel ademen, een inspirerend vraagstuk

Hoe kunnen we disfunctionele ademhalingspatronen effectief identificeren.