‘Zie een klacht als gratis advies’
Jaarlijks bemiddelen klachtenfunctionarissen van het KNGF in ongeveer 75 zaken. Veel klachten zijn terug te voeren op communicatie tussen fysiotherapeut en patiënt. De manier waarop je reageert op een klacht, kan een langslepende klachten- en eventueel geschillenprocedure voorkomen.

Tekst: Tamara van der Wind
Deze content is alleen voor leden
Ben je nog geen lid van KNGF maar ben je wel geïnteresseerd in meer informatie over het lidmaatschap? Lees hier meer over ons lidmaatschap.
Ook interessant

Coach2Move in de praktijk
Coach2Move helpt fysiotherapeuten bij het bieden van maatwerkzorg om de zelfredzaamheid en gezondheid van patiënten te verbeteren.

Therapietrouw is geen garantie voor beter herstel
Patiënten met lage rugpijn krijgen vaak oefeningen voor thuis mee, in de veronderstelling dat dit hun herstel bevordert.

Revalidatie na een beroerte
Hoe krijgen we patiënten na een beroerte fysiek en mentaal weer sterker?